Blog

Hoofdsponsors KLM Open (aug.-sept. 2010)

Kijk dat is nou humor. Deze maand las ik in een marketingvakblad dat T-Mobile en Research in Motion (RIM) sponsor zijn geworden van het KLM Open. Er stond letterlijk: ‘Het duo-sponsorship biedt het juiste platform voor communicatie en relatiemanagement.’ Ik vraag me af of het duo-sponsorship niet in de gaten heeft dat ze op z’n minst met drie sponsors zijn. De hoofdsponsor KLM - heeft met deze meerjaren strategie van sponsoring – klaarblijkelijk zo’n sterke merkmeerwaarde opgebouwd dat andere sponsors zich hieraan graag willen verbinden.

Waarom scoren de Beesies zo hoog (juli 2010)

De Beesies bij Albert Heijn waren tijdens de WK opnieuw in no-time uitverkocht. Vanwaar dit succes? Enerzijds natuurlijk door de forse reclameondersteuning maar veel belangrijker blijkt het gegeven dat de waardering door kinderen veel hoger ligt dan bij acties van de concurrent. Op de vraag waarom de waardering zo hoog is, is het antwoord simpel: "Met de Beesies kun je spelen".

Het concept achter een merk (juni 2010)

Een omschrijving ter overdenking: een goed conceptmerk onderscheidt zich van productkenmerken door geen intrinsieke kwaliteiten en/of schijninnovaties meer te claimen maar een gedachtegoed, een betekenis en een visie. Er wordt bij een merk een denk- en gevoelswereld aangedragen. Zie hier de basis voor invulling van sponsoring en event-marketing.

Dagbladgoud (mei 2010)

Ieder jaar worden er door de Cebuco onder de noemer van ‘dagbladgoud’ prijzen uitgereikt voor de beste dagbladadvertenties. Helaas zijn de genomineerden voor de gouden dagbladadvertentie vrijwel altijd degenen die ook het meeste reclamebudget hebben voor de ontwikkeling van een paginagrote advertentie terwijl deze qua creativiteit niet altijd en per definitie de beste zijn. Misschien moet er eens een sub. categorie in het leven worden geroepen zodat ook de kleinere adverteerders (met de kleinere formaten) een eerlijke kans krijgen.

Internet exposure (april 2010)

Door de intrede van internet kan een bedrijf zich nog breder presenteren. Duidelijk is echter ook dat als het er op aan komt, het toch uiteindelijk altijd draait om het persoonlijke contract. Je kan in het geval van Resink Marketing Consultancy op internet uitleg geven van je werk of casestudies met mooie beelden tonen en daarmee waardering of kritiek oogsten maar dat werkt toch heel anders dan aan iemand persoonlijk je kennis en enthousiasme te tonen. Iemand voelt in een gesprek je betrokkenheid en of er daadwerkelijk een klik is. Zo ontstaat er veel sneller duidelijkheid over gewenste samenwerking.

Subcategorieën