Blog 2020

Crisis, meer gevoel in marketing denken (april-juni 2020)

In deze periode van de corona-crisis wordt duidelijk hoe we het persoonlijke contact missen. In communicatie is eigenlijk alles op beleving gebaseerd en de impact hiervan vindt zijn basis in fysiek contact en elkaars aanwezigheid. Uit onderzoek is al langer bekend dat spraak in combinatie met lichaamstaal veel meer zegt dan telefonisch contact en ook skypen of face-timen bevestigt alleen maar de afstand. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Hopelijk kunnen we ons na de corona crisis meer gaan richten op het juist warmer invulling geven aan marketing- en reclamevraagstukken.

In 2020......de emotie van het ware verhaal (jan.-mrt. 2020)

De maatschappelijke, omgevings- en milieuontwikkelingen zijn zo actueel dat de interesse van doelgroepen steeds verder gaat in het willen achterhalen van het verhaal achter een product, dienst en/of onderneming. Deze waarde van ‘storytelling’ speelt een steeds belangrijker rol in het decision making process. De aandacht wordt geprikkeld door bijvoorbeeld meer te weten te kunnen komen over de oorsprong en mate van authenticiteit. Eerlijkheid en transparantie genereert veel begrip en vertrouwen waardoor het respect voor producten en diensten toeneemt. Nieuws dat niet op waarheid te achterhalen is kan niet meer rekenen op toegevoegde waarde. Deze wetenschap biedt bij het merkbouwen in 2020 een goede basis om verdere inspanningen te verrichten naar een unieke en duurzame positionering.