De snelheid van het stilstaande beeld (okt.-nov. 2017)

Oftewel: is LED-reclame als boarding wel zo succesvol?
Onlangs werd ik benaderd voor het meedenken in een sponsoring traject en vooral in bordreclame. In de gesprekken bemerkte ik dat (frequent wisselende) led-reclame als een geweldig mooi medium van deze tijd wordt gezien. De adverteerders verdringen zich om enkele seconden in beeld te zijn. Vanuit mijn ervaring moest ik terugdenken aan de periode dat (niet bewegende) bordreclame langs een sportveld de enige keuze was. Een periode waarin de discussie over het ‘doorbladeren’ van pagina’s in een magazine ook al actueel was. Bij dit laatste lag altijd de voorkeur op het zo lang mogelijk vasthouden van de aandacht op de betreffende advertentiepagina. Het snel omslaan van de pagina zou slechts het vluchtig waarnemen van de advertentieboodschap betekenen. En op de volgende pagina staat al weer een andere reclame-uiting waardoor de herinneringsscore snel daalt.  Vanuit deze kennis zijn er voor mijn opdrachtgever toch maar traditionele reclameborden geplaatst, naast en aan beide zijden van de led-boarding. Dit geeft zekerheid van exposure zowel bij toeschouwers als bij T.V. samenvattingen.