Is uw website actueel genoeg (okt-dec 2015)

De ontwikkelingen op internet gaan zo snel dat het actualiseren van een website soms gewoon noodzaak is. Wanneer is een website niet meer actueel? Hieronder een aantal checkpunten opgesteld vanuit onze eigen ervaring. U kunt heel eenvoudig achterhalen of enige aanpassing noodzakelijk is.
1. Is uw internetsite wel goed vindbaar via de zoekmachines (bijv. Google). Laat de teksten op uw site checken op relevante zoekwoorden en omschrijvingen. 2. Hebt u een interessant en/of onderscheidend item op de site dat oproept tot interactie. Laat de bezoeker van uw site reageren. Biedt de mogelijkheid tot afspraak maken, vragen stellen of een product te kopen. Conversie is heel belangrijk om verkoop te meten of investering terug te verdienen. 3. Is uw internetsite wel mobiel bereikbaar? Het meeste online verkeer verloopt via mobiele apparaten als tablets en mobieltjes. Deze hebben een afwijkend schermformaat en dus moet je website zich hieraan automatisch aanpassen om goed leesbaar te zijn. 4.  De vormgeving moet van deze tijd zijn om de attentiewaarde van de bezoeker vast te houden. Kijk eens naar de website van uw concurrenten en van bekende merken. Daaraan kunt u zien of ook uw bedrijf als (nog steeds) dynamisch overkomt. Tevens is actualisatie van belang om terugkerende bezoekers in de site geïnteresseerd te houden. In dat kader zou ook te overwegen zijn om op de website regelmatig nieuws te melden in een speciale rubriek. 5. Zorg dat via sociale media uw internetsite bereikbaar is door zelf op Facebook, Twitter en Youtube aanwezig te zijn. Maar ook omgekeerd. Maak het bezoekers makkelijk om onderwerpen of (product-)aanbiedingen die op de website staan te delen via social media. Zo bereikt u veel meer mogelijke klanten.