Een goede (merk-)naam halve werk (okt.-dec. 2012) 

Een van de belangrijkste stappen in het marketing communicatieproces, en daar wordt vaak onvoldoende over nagedacht, is het ontwikkelen van een goede merknaam. Juist door hier wel bij stil te staan, kan er in de toekomst veel geld worden bespaard. Immers een goede (merk-)naam biedt op zich al een directe identificatie en herkenning. Vanuit ons resultaat gerichte denken gaan wij met onze opdrachtgever dan ook de uitdaging aan een goede (merk-)naam te ontwikkelen waarbij door ons een zes stappenproces wordt gehanteerd; 1. Analyse van het concept achter product of dienst 2. Brainstormsessie namen 3. Screening op basis van conceptassociaties 4. Tweede screening op basis van algemene voorwaarden goede naamstelling 5. Uiteindelijke namen screenen op juridische mogelijkheden: auteursrechten, in handelsregister, te deponeren, internet domeinregistratie etc. 6. OfficiĆ«le registratie (met daarbij ook het vervolgens ontwikkelde logo/merkbeeld).