Merkimage sponsoring (mrt-april 2011)

Vicks heeft het in Diergaarde Blijdorp geboren ijsbeertje geadopteerd. Onderdeel van de samenwerking is dat Vicks zijn naam aan het ijsbeertje mag verbinden. Vicks draagt o.a. bij aan de verzorging van het ijsbeertje en er zal een gezamenlijke campagne worden gevoerd, waarbij de ijsberenwebcam een belangrijke rol speelt. Het merk Vicks dat staat voor fris, sterk en gezond, gebruikt al jaren een beeld van een ijsbeer op de verpakkingen en in de reclames. Door deze wijze van sponsoring wordt optimaal ondersteuning gegeven aan het merkimage van Vicks waarbij optimaal wordt ingehaakt op het frisse 'coole' van het snoepje en het warme knuffelgevoel bij een jong ijsbeertje. Ook is niet te onderschatten hoeveel sympathie er bij publieksgroepen ontstaat door de ondersteuning van zgn. goede doelen als natuur-, milieu en dierenbescherming. Op het Youtube kanaal van Blijdorp zijn onder andere twee filmpjes te vinden, over de geboorte van Vicks en de ontwikkelingen tot op heden. Iedereen kan ook lid worden van de speciale Hyves voor ijsbeertje Vicks. Degene die bij Vicks zo oplettend was om voor deze keuze van sponsoring te kiezen verdient een warme knuffelbeer.